Logga in

Vi frågade våra partners varför de valde Loopia

Bli återförsäljare Läs mer om Loopias återförsäljarprogram
Daniel Pettersson, grafikfabriken.nu

Daniel Pettersson,
grafikfabriken.nu

“Som återförsäljare för Loopia har vi behörighet att själv sköta all den administration som våra kunder behöver. På så vis kan vi erbjuda dem full service och de slipper bekymra sig. Att Loopia dessutom tillhandahåller driftsäkerhet, säkerhetskopior och exceptionell support, gör att vi med trygghet kan leverera våra tjänster till våra kunder, med den kvalitet som vi har utlovat.”

Johan Grundin, nextstepmedia.se

Johan Grundin,
nextstepmedia.se

“Vi har varit hos Loopia väldigt länge nu för deras grymma support, smidiga kontrollpanel och driftsäkra lösningar. En bra och stabil tjänst som gör vårt arbete lättare.”

Thomas Anderberg, anderbergmedia.se

Thomas Anderberg,
anderbergmedia.se

“Jag slogs med den ena situationen efter den andra, och det var någonstans på den vägen som jag kom i kontakt med Michael Wedin på Loopia första gången. Jag hade haft ett samarbete med ännu en webbhost som inte fungerade, och hade av en händelse haft en kund som begärt att få ligga på Loopia. Jag gillade kontrollpanelen och servicen, och när Michael berättade om Loopias återförsäljarprogram så beslöt jag mig för att prova att börja lägga mina kunder där istället.

Nu har det gått nästan 3 år och det har fungerat över all förväntan. Via återförsäljarprogrammet har jag inte bara kunnat administrera mina kunder i en och samma fungerade kontrollpanel och fått en kickback för varje nyöppnat kundkonto. Jag har även fått tillfälle att stå som representerande byrå och återförsäljare vid inte ett, utan två tillfällen i Stockholm på Nordens största företagarmässa.

Jag har även fått tillfälle att besöka Loopia i Västerås vid ett par tillfällen, då jag träffat Micke personligen och likaså annan personal som t.ex. några av de som sitter och jobbar i supporten. Detta gör att jag känner att jag inte bara fått en professionell relation med teamet på Loopia, utan även en relation som går över på det personliga planet.

Jag jobbar med marknadskommunikation, och i min vardag är relationen med de jag jobbar med allt, och det var ju mer än man vågat hoppas på att få en likadan personlig relation med landets största webbhotell. Det känns tryggt och professionellt att jobba med Loopia, och jag tycker att Michael Wedin gör ett fantastiskt arbete med återförsäljarprogramet.”

Melker Hedlund, mhwebbproduktion.se

Melker Hedlund,
mhwebbproduktion.se

“Som återförsäljare för Loopia kan man alltid gå rakryggad. Oslagbar support, fantastisk kontrollpanel i kombination med konkurrenskraftiga priser gör att jag kan leverera helhetslösningar som är väldigt uppskattade av mina kunder.”

Carl Stolt, ostmedia.se

Carl Stolt,
ostmedia.se

“Vi har länge letat efter ett Webhotell som vi kan rekommendera utan att få huvudvärk eller skämmas för och med Loopia har vi äntligen gjort det.”

Pelle Sundquist, zenap.se

Pelle Sundquist,
zenap.se

“Jag rekommenderar alltid nya kunder att flytta till Loopia av den enkla anledningen att det blir enklare för mig att sköta deras konto där. Hos andra webbhotell behöver jag kontakta support för att göra saker som Loopia låter mig göra själv i adminpanelen, t ex som att återställa backup. De har en serviceinriktad support, så när jag väl behöver kontakta dem så går det smidigt. Via admin ser man tydligt förväntade kötider om man vill öppna en chatt med dem, ringa eller låta dem ringa upp (det sista alternativet låter mig jobba vidare utan att sitta i telefonen). Allt det här och andra positiva egenskaper hos Loopia gör att jag kan hålla en mycket högre service gentemot mina kunder. Och det får mig att framstå som en snabb och pålitlig webbyrå.”

Angela Monroe, monroedesign.se

Angela Monroe,
monroedesign.se

“Ett seriöst webbhotell med automatisk back-up, intuitiv kontrollpanel - som till och med vi blondiner förstår - och framförallt genuint hjälpsam support med generösa öppettider är en investering. När man varit med om motsatsen, återvänder man alltid till Loopia.”

Anton Carlsson, uppson.se

Anton Carlsson,
uppson.se

“Att vara återförsäljare till Loopia har underlättat mycket för vår webbyrå sedan 2009. Genom deras ÅF-zon har vi alltid bra koll på våra kunder. Tack vare inloggningen via mobilt Bank-ID känner vi oss trygga med att obehöriga aldrig kan få tillgång till våra kunders konton. Utöver allt det här har de en suverän support. Den personliga kontakt vi fått med deras partneransvarige, Michael Wedin har verkligen visat att återförsäljarna är en viktig del för Loopia.”

Johan Eriksson, insign.se

Johan Eriksson,
insign.se

“Flera av mina viktigaste samarbetspartners kommer från Loopia´s återförsäljargrupp på facebook. Att känna att man är med i ett gäng har Loopia lyckats med och bara det är skäl nog att välja Loopia. Att supporten och kontrollpanelen är bra skadar inte heller.”

Louise och Gisela, ellasigrid.se

Louise och Gisela,
ellasigrid.se

“Det vi främst gillar med Loopia är supporten. Man får alltid konkreta, hjälpsamma och snabba svar. Dessutom är dem i princip alltid tillgängliga. En stark fördel är alla smidiga funktioner som förenklar vår vardag. Att köpa domäner, skapa kundkonton och att lägga till e-postadresser gör vi snabbt i kontrollpanelen. Loopia känns personlig för oss då vi är med i en återförsäljargrupp som öppnat upp dörrar till samarbetspartners. En bonus är också kontakten Michael Wedin som alltid är så trevlig och peppande.”

Mikael Löfberg, itdesigner.se

Mikael Löfberg,
itdesigner.se

“Efter många år i branschen blir Loopia ett naturligt samarbetsval för oss tack vara deras välanpassade tjänsteutbud och prissättning som alltid passar våra kunder, en lättanvänd kontrollpanel för både ÅF och slutkund gör det lätt att administrera och sist men inte minst en väl bemött support med generösa supporttider.”

PeA Scotte, scotten.se

PeA Scotte,
scotten.se

“Loopia har förstått att de flesta kunder är vanliga människor och inte tekniker. Dessutom har de förstått att kunderna behöver och önskar support och svar snabbt. Användarvänlighet – vanlig vänlighet – enkelhet – logiskt – smart = Loopia.”

Veronika Berg, hemsideverkstaden.se

Veronika Berg,
hemsideverkstaden.se

“Det finns två anledningar till att jag stannat kvar hos Loopia alla dessa år och har dem som enda leverantör. Ena anledningen stavas S-U-P-P-O-R-T-E-N, snabba, trevliga och duktiga och hjälper mig med alla de där tekniska bitarna där jag går bet. Andra anledningen är hur de aktivt jobbar med och för sina återförsäljare, något som gett mig ett gäng kollegor i en bransch där jag tidigare kände mig ganska ensam!”

Maria & Caroline, mill.se

Maria & Caroline,
mill.se

“Supporten är enastående och tillmötesgående. Loopia tar kunderna på allvar och håller hög klass på både hård och mjukvara. Loopia bemöter oss partners på ett proffsigt och trevligt sätt och välkomnar oss så att vi känner oss som en i gänget.”

Jens Borg, prenso.se

Jens Borg,
prenso.se

“Supporten är verkligen guld! Vidare kan jag som inte är programmerare utan hjälp gå in och brutalt tidseffektivt sätta upp en relativt bra webb på ingen som helst tid.”

Richard Landén, webister.se

Richard Landén,
webister.se

“Som ung och driven webbyrå ställde vi många krav. Här var vårt val av webbhotell ett stort steg då det inte bara handlar om stabil drift och support. Det är så mycket mer. Allt från modern kontrollpanel med tydlig överblick över kundbasen till hur ekonomin ligger till för just vår webbyrå. Som återförsäljare kan jag med handen på hjärtat säga att Loopia som webbhotell, dem vill jag växa med i ett långsiktigt och tryggt samarbete.”

Roger Myrhag, websajt.se

Roger Myrhag,
websajt.se

“Bra service, snabb handläggning, möjlighet att bolla tekniska frågor.....sådär skjutet direkt från höften!”

Peter Z Bergwall, datea.se

Peter Z Bergwall,
datea.se

“Bra support och grymt smidig kontrollpanel!”

Gustaf Eriksson, dekalbolaget.se

Gustaf Eriksson,
dekalbolaget.se

“Bra support, åf-inlogget och trevlig provision.”

Henrik Dahl, dreamscape.se

Henrik Dahl,
dreamscape.se

“Lättanvänd kontrollpanel, där jag har tillgång till allt jag behöver. Allt fungerar, praktiskt taget alltid. Bra, överskådlig ÅF-zon, i all sin enkelhet och bra API. Supersnabb support, som (till skillnad mot många andra) inte har standardsvaren "Har du indexerat databasen korrekt?" och "Felet ligger nog i koden".”

Greger Hillman, osmedia.se

Greger Hillman,
osmedia.se

“Kunnig och trevlig support. Man slipper BS svar som inte hjälper utan man får istället lösningsorienterad support. Snabb hantering. ÅF-zonen gör allt smidigare. Jag kan fortsätta och fortsätta....”

Mikael Jenkler, jenkler.se

Mikael Jenkler,
jenkler.se

“Den största anledningen att jag är återförsäljare hos Loopia är för återförsäljarzonen som gör det lättare för mig att hantera alla mina kunder. Sedan har Loopia en mycket bra support som slår alla andra leverantörer på marknaden.”

Anders Alhbin, alhbin.com

Anders Alhbin,
alhbin.com

“Det har hänt en hel del under de år jag varit med, kontrollpanelen där man kan administrera det mesta man behöver, ÅF-panelen med enkel överblick över kunderna och enkel access till respektive konto, enkelheten att sätta upp nya sidor med exempelvis Wordpress som jag nyss börjat leka med, supporten såklart, samt en viss ÅF-ansvarig som alltid är positiv och hjälpsam.”

Kung Mats Wale, daladansen.se

Kung Mats Wale,
daladansen.se

“Möjligheten till provision var naturligtvis en av sakerna som gjorde att gick över till Loopia samt att kundzonen var bra utbyggd jämfört med andra hotell och även att man alltid har fått mycket för pengarna hos Loopia.”

Johan Lundberg, hemsidapaendag.se

Johan Lundberg,
hemsidapaendag.se

“Möjligheten att jag loggar in från återförsäljarzonen och kunden har ett eget inlogg. Det gör att de är oberoende av mig och jag behöver inte skriva upp alla kunders Loopiainlogg, utan kommer lätt åt deras konton via återförsäljarkontot.”

Hej, behöver du hjälp?

Vardagar: 8-19 Helger: 11-15

Varning för e-postbedrägeri / nätfiske!

Just nu ser vi en ökning av så kallade e-postbedrägerier/nätfiske-meddelanden där du bland annat ombeds förnya din domän, förnya webbhotell eller att en betalning inte gått igenom.

Vårt råd är att du inte klickar på några länkar och tar bort meddelandet direkt. Även om det kan se så ut vid en första anblick så är dessa e-postmeddelanden ej skickade från er egna e-postadress eller från oss på Loopia.

Du kan se eventuella fakturor från oss i din kundzon, där kan du också se när din domän löper ut.

//Loopia Support