Allmänna villkor - Återförsäljare.

Loopia AB (nedan kallad "Loopia") och Återförsäljaren (nedan kallad "ÅF") träffar härmed avtal om ÅF's rätt att till kunder (nedan kallade "kunder") distribuera Loopia's tjänster enligt detta avtal och i enlighet med Loopia's allmänna villkor.

1. Kunduppgifter.

1.1. Uppgifter rörande kunden inom det verksamhetsområde som Loopia har tillhör Loopia. Så snart ett avtal har upprättats mellan Loopia och kunden har ÅF ingen rätt att bearbeta kunden inom Loopia's verksamhetsområde. Om denna uppgörelse bryts blir ÅF skadeståndsskyldig till ett belopp motsvarande 5 års avgift på den eller de tjänster kunden haft hos Loopia. Kunden har dock rätt att på eget initiativ utan att rådfråga ÅF avsluta sina tjänster hos Loopia.

2. Kontouppgifter.

2.1. ÅF har tillgång till kundens kontouppgifter hos Loopia och har skyldighet att informera kunden om innebörden av detta.

2.2. ÅF ska även informera kunden om möjligheten till att frånta ÅF denna tillgång.

3. Provision/rabatt.

3.1. Provision/rabatt utbetalas retroaktivt efter den femte beställningen som ÅF gör. Därefter har ÅF möjlighet att själv avgöra när utbetalning av provision/rabatt skall göras.

3.2. Provision/rabatt utbetalas det första året. Nästföljande år faktureras kunden direkt av Loopia.

3.3. Extra beställningar av tjänster hos Loopia som kunden gör på egen hand eller på initiativ av ÅF innefattas ej av ÅF avtalet, och Loopia betalar således inte ut någon provision/rabatt på detta.

3.4. ÅF tar ej del av någon rabatt eller kampanj som Loopia eventuellt har.

4. Support.

4.1. Kontakt och support till kunden sköts primärt mellan Loopia och kunden. Å F har även möjlighet att erhålla support å kundens vägnar.

5. F-skatt.

5.1. ÅF intygar att denna har F-skatt. Om så ej är fallet är den fysiska person som tecknar detta avtal personligt betalningsskyldig för den eventuella skatt och eller arbetsgivaravgift detta tillför Loopia.

5.2. ÅF är skyldig att meddela Loopia om ändringar av F-skatt har skett.

6. Utebliven betalning.

6.1. Vid utebliven betalning har Loopia rätten att stänga av kundens konto och på kundens hemsida informera om att kontot är stängt.

6.2. Vid utebliven betalning från kund det första året, är ÅF betalningsskyldig.

7. Uppsägning.

7.1. Uppsägning av ÅF avtalet ska göras för att samarbetet ska sluta gälla. Efter uppsägning av ÅF-avtalet har ÅF ingen rätt att bearbeta genererade kunder inom Loopia's verksamhetsområde, i enlighet med punkt 1.1.

8. Avslutande av konto

Om ÅF uppenbart missbrukat sitt återförsäljarkonto, har Loopia rätt att avsluta samarbetet med omedelbar verkan.

WWW20060301